Info Eco - Emisii

CVCC - Compound Vortex Controlled Combustion
Pentru a raspunde provocarilor de la sfarsitul anilor 60 , Honda a dezvoltat motorul de tip CVCC ( Compound Vortex Controlled Combustion). In anul 1970, acesta a setat o valoare de referinta mondiala, indeplinind cerintele dure ale Tratatului pentru aer curat emis de Statele Unite in 1975, cu 3 ani inainte de introducerea sa si fara folosirea unui convertor catalitic. Multi alti producatori de fapt, au cumparat licenta CVCC de la Honda, in scopul de a indeplini obiectivele de mediu din regiunea lor.

FFV – Fuel Flexible Vehicle
Honda a dezvoltat un vehicul cu combustibil flexibil (FFV) care permite motoarelor pe benzina sa functioneze pe o gama larga de amestecuri de combustibil ethanol/benzina , de pana la 100% ethanol. La sfarsitul anului 2006, Honda a devenit primul constructor japonez de automobile care vindea modele FFV, cum ar fi Civic FFV si Fitt/Jazz FFV in Brazilia, unde ethanolul are o gama foarte larga de folosire.

CO2 Targets
In incercarea de a produce cele mai curate si cele mai eficiente produse in cele mai curate si cele mai eficiente fabrici, Honda a impus obiective ambitioase pentru reducerea emisiei de CO2 pana la sfarsitul anului 2010, acoperind toate produsele si toata activitatea de productie. Emisiile rezultate din folosirea echipamentelor vor fi reduse cu 10%, emisiile rezultate din constructia automobilelor cu 10%, iar emisiile rezultate din constructia motociletelor si a utilajelor cu 20 % ( fata de nivelurile din anul 2000).

Honda  JET
Tehnologia Honda a turbopropuloarelor ( motoarelor cu reactie) pentru aeronave usoare a devenit realitate in 2003 cand Honda Jet ( avionul usor Honda) a luat pentru prima data calea aerului. Rezultatul a 20 de ani de cercetare aviatica este acum dezvoltat pentru uzul comercial in 2010, cu economii de combustibil de 15-20% in comparatie cu competitorii din clasa sa.

Power Products
In 2001, gama mondiala a utilajelor cu motor in 4 timpi Honda a indeplinit conditiile dure impuse de standardele de emisii CO2 ale US CARB si EPA. Aceste standarde erau initial bazate pe regulile europene Bodense introduse in 1944.

Solar Power
Masina solara de vis Honda, a stabilit un record in timp ce castiga competitia Australia World Solar Challenge in 1993. Energia solara poate fi acum folosita pentru a genera celule de hidrogen pentru masinile care functioneaza pe baza de celule de combustibil.

Fuel Cells
Revolutionara masina pe baza de celule de combustibil, Honda FCX, emite doar apa fara nici un gram de CO2 sau alte substante daunatoare. Acest autoturism este propulsat de hidrogen, care atunci cand este combinat cu oxigenul din aer intr-o celula de combustibil, are loc un proces de hidroliza inversa care produce electricitate si vapori de apa. Electricitatea este folosita pentru a propulsa motorul electric al masinii, iar apa este singurul lucru care este evacuat pe teava de esapament.

Hybrid batteries
Honda foloseste in constructia masinilor hibride, baterii hibride Nickel – Metal reciclabile. Bateriile recuperate contin metale rare, care sunt reciclate pentru a se folosi in fabricarea altor baterii si a otelului inoxidabil.

Oil filters
Honda colecteaza si dezasambleaza filtre de ulei uzate pentru a le recicla si transforma in metal si combustibil. Unele componente sunt refolosite ca si piese de productie. In 2007 in Japonia, Honda a recuperat 27% din totalul filtrelor vandute.

Bio-fabric
Honda a dezvoltat tapiseria bio in 2006. Un material pe baza de plante cu o durabilitate excelenta si rezistent la razele ultraviolete, este ideal pentru a fi folosit la tapiseria interioara a automobilelor. Deoarece plantele absorb CO2 in faza de crestere, materialul textil bio, in faza de eliminare nu va contine carbon.

Plastics
Odata cu cresterea folosirii materialelor plastice in constructia automobilelor Honda, ne-am decis sa marcam toate materialele folosite cu denumirea tipului de material, pentru a mari reciclabilitatea, incluzand chiar si cele mai mici parti din rasini.

Rainwater usage
Dupa deschiderea unei noi cladiri in 2005, Honda Belgia a inceput colectarea apei de ploaie de pe acoperisul cladirii si inmagazinand-o in 6 rezervoare de 20 metrii patrati. Apa este folosita in instalatii sanitare. Surplusul de apa de ploaie este trimis catre un alt rezervor, prin care penetreaza usor solul si contribuie la calitatea panzei freatice locale.

Snow energy
La centrul auto de cercetare si dezvoltare din Takasu, Hokkiado, in nordul Japoniei, inginerii Honda pastreaza zapada cazuta in timpul iernii si aplica energia generata de ea pentru incalzirea si racirea cladirii. Zapada este de asemenea folosita pentru testarea utilazelor care produc zapada artificiala in timpul verii. Pana acum, astfel de teste trebuiau facute peste hotare.

Hydrogen energy
Hidrogenul se gaseste din abundenta pe planeta noastra, dar cel mai mult se gaseste in apa, ceea ce il face sa nu poata fi utilizat foarte usor sub aceasta forma. Se impune in consecinta extragerea hidrogenului din apa, de preferat printr-un proces care sa nu genereze emisii de CO2. Statiile de combustibil Honda cu hidrogen, preiau apa din care extrag energia folosind electricitatea derivata din puterea solara, astfel reusind ca intreg procesul sa se desfasoare fara emisii de CO2.

Rasini
Pentru toate autoturismele fabricate incepand cu anul 2005, se folosesc rasini reciclabile la fabricarea pieselor de interior si exterior ( cele din material plastic ). Aceste pieste pot fi ceasuri de bord, bandouri , rezervoare si multe alte parti, toate crescand rata de reciclabilitatea a masinii.
           
Pursuit of dreams
Honda Motor Co. a fost infiintata de Soichiro Honda in anul 1948. Chiar din acele timpuri, compania a fost mereu orientata catre inovatie, conservare si in stransa relatie cu mediul.

  • 1963 – Motorul de aluminiu. Honda dezvolta un motor nou, cu blocul in totalitate din aluminiu, mult mai usor decat fonta, in consecinta reusind sa aiba emisii mai scazute.
  • 1966 – Laboratorul AP. Honda Research and Development a inaugrat un laborator anitpoluare, denumit AP Lab. Honda este unul dintre primi constructori care au introdus vopseaua pe baza de apa pentru a reduce poluarea.
  • 1999 – Honda introduce tehnologia stop/start la relanti, care foloseste controlul electronic atunci cand motocicleta trebuie sa incetineasca ( sa se opreasca). Cand conducatorul se opreste, motorul se va opri, urmad sa porneasca atunci cand va dori sa accelereze. Aceasta tehnologie importanta ofera economii de combustibil de 5% si se regaseste astazi la masinile hibride Honda.