Info Eco - Environmental Friendly Techonology

Citeste despre interesul Honda pentru protejarea mediului inconjurator


Siguranta Environmental Friendly Technology Conduceti Eco Emisii Initiative 2008 Citate Energie Vie


Revino la pagina Info Eco

1. Common rail
Motoarele diesel common rail sunt echipate cu un rezervor de înaltă presiune, localizat în apropierea chiulasei. Sistemul permite injectarea unei cantităţi precise de combustibil în camera de ardere. Combustibilul va forma o ploaie fină astfel încât arderile sunt mult mai eficiente. Prin acest procedeu motorul este mai economic, mai silenţios, iar nivelul de fum şi emisii este redus.

2. i-CTDi
Inteligent Common rail Turbo Diesel injection
Motorul Honda i-CTDI - este o generaţie nouă de motoare pe injecţie care utilizează atât motorul diesel common rail cât şi tehnologia turbocompresorului variabil. Drept rezultat este mult mai silenţios, mai lin, mai puternic şi are un consum mai redus decât cele diesel standard.

3. i-VTEC
Inteligent Valve Timing and lifting Control
Reprezintă combinaţia dintre VTEC şi VTC pentru performanţe extraordinare, consum redus de combustibil şi nivel redus de noxe. Sistemul modifică timpul de deschidere al supapelor în funcție de turația și sarcina motorului.

4. i-DTEC
Inteligent diesel technology
Motorul Honda i-DTEC – este o generaţie noua de injecţie directă ce utilizează atât ultima generaţie de common rail cât şi tehnologia geometriei variabile. Drept rezultat, motorul este mai silenţios, mai lin în funcţionare, mai puternic, cu o economie de combustibil mai mare decât motoarele diesel obişnuite.

5. i-SHIFT
Inteligent shifting
Sistemul Honda Intelligent Shift reprezinta controlul automat al ambreiajului. Este diferit fata de sistemul de transmisie automat prin faptul ca nu are un convertor de cuplu ci are acelaşi ambreiaj şi o cutie manuală în 6 trepte ca celelalte maşini, dar viteza se schimbă automat în modul automat sau manual folosind padelele montate pe volan sau schimbătorul de viteze secvenţial.

6. VTC
Variable Timing Control
Modifică timpul de deschidere al supapelor în funcție de turația și sarcina motorului. În acest mod, cilindrul în care are loc amestecul aer/combustibil este optimizat pentru cuplu şi performanţele îmbunătăţite, beneficiind de 90% din cuplu la 3.000 rpm.

7. VTEC
Variable Valve Timing and Lift Electronic Control
Variază deschiderea supapei şi timpul de deschidere în timpul admisiei. Efectul este optimizarea combustiei la creşterea turaţiilor, având drept rezultat un consum redus de combustibil şi nivel redus de noxe, precum şi performanţe îmbunătăţite.

8. Turbocompresor variabil
Turbocompresorul utilizează rotoare pentru a presuriza aerul ce intră în cilindri. Acest lucru sporeşte densitatea oxigenului, îmbunătăţind combustia şi dezvoltând mai multă putere. Turbocompresorul ce echipează motorul i-DTEC are palete cu geometrie variabilă ce intensifică debitul de aer în funcţie de poziția pedalei de accelerație – cu cât poziția pedalei este mai aproape de cursa maximă, cu atât este crescut debitul de aer. Acest lucru are drept rezultat o accelerare lină, eliminând virtual problema „turbo lag”.

9. SIL
Shift indicator light
A conduce mai economic în ziua de azi este mai important decât oricând. Ce aţi spune dacă maşina dvs. v-ar putea spune care este treapta de viteză cea mai eficientă din punct de vedere al economiei de carburant în orice situaţie de condus?
Pentru realizarea acestui deziderat Honda a introdus noul sistem SIL (shift indicator light) pentru indicarea schimbării treptei de viteză care spune şoferului când să schimbe treapta de viteză pentru a folosi cât mai eficient carburantul.

10. ECON
Cum ştii că eşti un şofer bun? Asistarea Eco de la Honda îţi arată cât de eficient conduci şi îţi ofera suport cât de mult posibil pentru a face progrese. Când butonul de Asistare Eco este pornit, un simbol - floare verde - apare pe ecran pentru a indica faptul că sistemul este activat şi Insight este într-un mod mai eficient. Stilul tău de condus poate fi răsplătit în funcţie de cât de bine conduci. Acceleraţia agresivă şi frânarea bruscă măreşte cantitatea de comustibil folosită, măreşte emisiile de CO2 şi reduce cantitatea de încărcare a bateriei. Conducând mai controlat, vei vedea cum floarea de pe ecranul multi-information creşte. Cu cât conduci mai bine cu atât floarea creşte mai mult. La sfârşitul călătoriei veţi primi un scor ECO care se adaugă apoi la scorul final pe tot parcursul vieţii. Cu cât scorul este mai mare, cu atât mai puţin dăunător sunteţi pentru planetă şi cu atât mai mulţi bani economisiţti pe combustibil.

11. Eco Assist
Pentru economisirea combustibilului şi reducerea nivelului de CO2, Asistarea Eco conferă ajutor vizual pe vitezometru. Accelerarea agresiva sau frâna face ca ecranul să devină albastru. Un condus mai efficient şi mai controlat face ecranul verde. Înseamnă că sunteţi mereu sfătuiţi asupra eficienţei cu care conduceţi, aşa încât vă puteţi mări scorul ECO.
Eco Assist doreşte maximizarea eficienţei de carburant. Când butonul de Asistare Eco este pornit nu numai că armonizează motorul şi transmisia CVT pentru asistarea controlului eficient asupra maşinii, dar reglează de asemenea aerul condiţionat, măreşte timpul de stand-by şi măreşte încărcarea regeneratoare în timpul decelerării. Este destinat să optimizeze cantitatea de energie pe care o preia să alimenteze maşina. Tot ce trebuie să faci este să te aşezi confortabil şi să te bucuri că eşti un şofer bun.

12. CVT
Transmisia cu variatie continua este o transmisie care poate schimba treptele fara intreruperi intr-un numar infinit de trepte intre o valoare minima si maxima. Aceasta este diferenta fata de celelalte transmisii care permit schimbarea a doar cateva trepte de viteza. Flexibilitatea transmisiei CVT permite motorului sa ruleze la o turatie constanta, astfel rezultand un consum de combustibil scazut si emisii de noxe reduse.

13. IMA
Integrated Motor Assist – Asistare prin motor integrat
Reprezinta tehnologia hibrid introdusa de Honda in 1999 pe modelul Insight bazata pe implementarea tehnologiei hibride paralele. Foloseste un motor electric montat intre motorul termic si transmisie pentru a asista motorul termic.  Teoria din spatele tehnologiei IMA foloseste franarea regenerativa pentru a capta o parte din energia pierduta prin decelerare pentru a o refolosi mai tarziu la accelerarea vehiculului. Rezulta doua efecte: creste rata de accelerare si se reduce sarcina motorului termic astfel reducandu-se consumul de combustibil si emisiile de noxe.