Info Eco - Initiative 2008

America de Nord: cel mai verde vehicul al anului 2008

În februarie 2008, Consiliul American pentru o Economie Eficientă din punct de vedere al Energiei (American Council for an Energy-Efficient Economy) a anunţat cele mai verzi vehicule ale anului 2008. Premiul clasifică toate autovehiculele vândute în America de Nord în funcţie de nivelul de emisii şi emisiile de gaze “verzi” pe întregul ciclu de viaţă al unui produs. Pe primul loc s-a situat, pentru al doilea an consecutiv, Civic GX, alimentat cu gaze naturale, în timp ce Civic Hybrid, Civic 1.8L şi Fit 1.5L s-au clasificat pe al treilea, al 11-lea, respectiv al 12-lea loc. Pentru al optulea an consecutiv un vehicul Honda ocupă primul loc.

Europa: ia măsuri privind emisiile

De la lansarea modelului Civic în Europa în 2001, fiecare model nou introdus pe pieţele europene a respectat normele Euro 4 şi a înregistrat performanţe în ceea ce priveşte îmbunătăţirea nivelului de emisii. De asemenea, emisiile CO2 au fost reduse prin introducerea autovehiculelor hibride şi alimentate cu motorină. Lansarea motorului diesel 2.2 litri ce echipa modelul Accord în 2004 a fost urmat de un diesel FR-V (cunoscut în Japonia sub numele Edix) şi, în ianuarie 2006, un diesel Civic. Noul CR-V lansat în ianuarie 2007, dispune de un filtru de particule (DPF – diesel particulate filter) ce reduce consumul de combustibil şi produce emisii mult mai curate. Vânzările Civic Hybrid s-au triplet în 2008 faţă de anul anterior.

Asia-Oceania: adoptarea etanolului

Honda Automobile (Thailanda) Co., Ltd. a lansat un nou model Accord în decembrie 2007, model ce este echipat cu un motor ce funcţionează cu E20, un amestec de combustibil ce conţine 20% etanol. De atunci, toate modelele produse de companie au fost proiectate pentru a funcţiona pe E20, inclusiv ultimul model Jazz (cunoscut sub numele Fit în unele pieţe), şi au fost scoase pe piaţă în mai 2008. Fiecare model produs de Honda Automobile (Thailanda) pentru piaţa thailandeză acceptă acum E20, un amestec ce oferă performanţe superioare,  consum extraordinar de combustibil şi respectarea standardelor Euro 4. Guvernul thailandez a început să ofere o reducere cu 5% a taxelor pentru vehiculele alimentate cu E20 din ianuarie 2008, micşorând preţul retail şi oferindu-le o poziţie accesibilă pe piaţă.

China: emisii reduse, un consum mai bun de combustibil

În noiembrie 2007 s-a început comercializarea modelului Civic Hybrid. În cadrul unui proiect comun între Universitatea Tsinghua şi Honda, vehiculele au fost testate pe străzile din Beijing ca parte dintr-un studiu privind consumul de combustibil. Rezultatele au fost date publicităţii în decembrie 2007 în cadrul unei conferinţe de presă, subliniindu-se economia de combustibil înregistrată datorită prezenţei sistemului IMA. În martie 2008 Beijing, gazda Jocurilor Olimpice din 2008, a devenit primul oraş chinezesc ce a adoptat National Standard IV, un standard privind emisiile ce este echivalentul Euro 4. În prezent Honda deţine poziţiile fruntaşe în cadrul acestei competiţii, deoarece toate modelele Honda ce sunt comercializate în China respectă deja acest nou standard.

Consum îmbunătăţit de combustibil datorită Variable Cylinder Management (VCM)

Un prototip al noului Honda Pilot a fost dezvăluit la Salonul Internaţional Auto din America de Nord în ianuarie 2008. Oferind consum redus de combustibil, s-a început comercializarea în mai 2008. Noul motor V6 al celei de-a doua generaţii Pilot dispune de o versiune avansată a Variable Cylinder Management (VCM – sistem de management al consumului de combustibil), cu modalitate 4 cilindri suplimentar faţă de varianta în 3 şi 6 cilindri oferite de versiunea originală a VCM. Schimbând trei configuraţii diferite de cilindri în timpul funcţionării, VCM optimizează performanţele şi consumul de combustibil în orice condiţii de condus.

Testarea staţiilor proprii de energie IV

Honda avansează cu cercetarea în domeniul producerii de hidrogen şi a sistemelor de furnizare pentru a promova adoptarea la scară largă a vehiculelor fuel cell. În anul 2004 am început operaţiunile experimentale ale staţiei proprii de energie, un sistem ce generează hidrogen din gaze naturale pentru a furniza căldură şi electricitate pentru locuinţe şi combustibil pentru un vehicul alimentat cu hidrogen. În 2007, am introdus staţia proprie de energie IV, efectuând operaţiuni experimentale în Torrance, California. Pentru ca tehnologia să fie şi mai adecvată locuinţelor de nivel mediu, ne-am axat pe eficienţă şi soliditate. Sistemele anterioare de staţii de energie au fost echipate cu purificator separat şi fuel cell. Prin unirea acestor componente şi introducerea abilităţii de a trece de la rafinarea hidrogenului la generarea de energie, dimensiunea sistemului a fost redusă la 70% comparativ cu modelul din prima generaţie

America de Nord: tehnologie avansată vopsitorie

În colaborare cu Ohio State University, Honda of America Mfg., Inc. a dezvoltat un nou sistem de aer condiţionat pentru cabina de vopsitorie, sistem ce reduce consumul de energie cu 25% datorită unui mecanism de control ce permite controlul automat, permanent al temperaturii şi umidităţii. În urma unei demonstraţii pilot susţinută la Marysvill Motorcycle Plant în 2006, compania a început utilizarea acestui sistem Intelligent Paint Booth la Marysville Automobile Plant în noiembrie 2007. Honda of America Mfg., a solicitat brevet pentru această tehnologie unică ce economiseşte energie. Alte fabrici Honda din America de Nord se pregătesc să implementeze sistemul, în timp ce locaţiile de producţie Honda la nivel mondial iau în considerare implementarea.

America de Nord: reducerea impactului asupra mediului avut detransportul pieselor

În America de Nord, Honda a implementat un nou sistem hub-and-spoke pentru transportul pieselor componente şi ansamblurilor pentru vehiculele noi. Această abordare se bazează pe 3 elemente principale – o locaţie existentă din Ohio şi două locaţii noi în Tennessee şi Ontario. Anterior, fiecare fabrică din America de Nord gestiona independent transportul pieselor. În prezent, toate cele trei fabrici sunt integrate într-un singur sistem, reducându-se cursele camioanelor. Rezultatul: reducerea emisiilor CO2 cu mai mult de 4.900 tone metrice în 2008. Următoarea expansiune majoră a sistemului se va face prin integrarea fabricilor noi din Indiana, ce vor începe producţia de masă cel mai târziu în 2008.

Europa: noul centru logistic de la Aalst pentru electricitate verde

Honda Belgia a construit un depozit în Aalst ce poate funcţiona doar cu energie ce respectă mediul înconjurător. Cei 7.000 m2 panouri solare fotovoltaice instalate pe acoperişul său generează 880 kW, suficientă pentru a satisface toate necesităţile de energie ale locaţiei, excesul de energie fiind vândut societăţii locale de energie. În cazul în care condiţiile meteo nefavorabile  sau alte condiţii împiedică funcţionarea panourilor la o capacitate suficientă, este achiziţionată hidroelectricitate de la staţiile de hidroelectricitate din apropierea Alpilor. Au fost implementate şi alte măsuri pentru a reduce impactul avut de depozit asupra mediului înconjurător, inclusiv restricţii drastice privind aruncarea deşeurilor şi utilizarea apei pluviale în locaţiile sanitare.

Europa: conservarea energiei prin optimizarea utilizării aerului comprimat

La un anumit punct, 20% din consumul total de electricitate al Honda Italia Industriale Atessa era alocat pentru generarea aerului comprimat. Începând cu luna octombrie 2007, circuitul pentru turnarea sub presiune, ce necesită presiune ridicată, a fost împărţit în circuite utilizate pentru restul proceselor, ce pot funcţiona la o presiune mai scăzută. Datorită utilizării compresoarelor dotate cu controler, aerul comprimat este generat doar în caz de necesitate pentru a echilibra fluctuaţiile, reducând cu 20% cantitatea de energie utilizată pentru a comprima aerul.