Info Eco - Siguranta

1. ABS
Anti-lock Braking System (ABS). Sistemul ABS previne blocarea roţilor si asigură, oricât de tare ai frâna, controlul asupra direcţiei automobilului în cazul frânării de urgenţă.

2. Tetiere Active
Scaunele faţă sunt prevăzute cu tetiere active care ajută la absorbirea şocului provocat de coliziuni din spate şi previne leziunile cervicale. În timpul impactului corpul pasagerului va fi împins pe spatele scaunului. Presiunea scaunului este transmisă mecanic de la zona lombară prin legături care împing tetierele în faţă şi în partea superioară pentru a reduce spaţiul dintre capul pasagerului şi tetieră. Acest lucru reduce impactul asupra capului, gâtului şi coloanei pentru prevenirea leziunilor.

3. ACE
Advanced Compatibility Engineering - proiectare de compatibilitate avansată
Modelul Accord a fost proiectat cu un sasiu inovativ gândit pentru a reduce forţa concentrată asupra pasagerilor anteriori în cazul unui impact posterior. Designul Advance Compatibility Engineering (ACE) dispersează şi absoarbe energia impactului pe o suprafaţă mai mare sporind siguranţa habitaclului, imbunătăţind siguranţa tuturor pasagerilor. Structura modelului Accord reduce forţa impactului ce acţionează asupra celorlalte vehicule.

4. EBA

Electronic Brake Assist – Sistem de asistare la franare
Dacă trebuie să efectuaţi o oprire de urgenţă, sistemul detectează modul de acţionare a pedalei şi, în mod automat, creşte forţa de frânare pentru a reduce distanţa de oprire.

5. EBD
Electronic Brake-force Distribution (EBD - sistem electronic de distribuire a forţei de  frânare). Acest sistem lucrează în tandem cu sistemul ABS analizând distribuirea greutăţii şi reglând forţa de frânare aplicată roţilor pentru a menţine stabilitatea şi direcţia.

6. TCS

Traction control system – Sistem de control al tracţiunii
Controlul tracţiunii este integrat în VSA (vehicle stability assist) şi ajută maşina să accelereze lin pe suprafeţe alunecoase. Oricărei roţi pe cale de a-şi pierde aderenţa la accelerare i se va aplica frâna şi/sau puterea va fi redirecţionată la altă roata până când tracţiunea este restabilită.

7. VSA

Vehicle Stability Assist - controlul stabilităţii şi tracţiunii
Sistemul ajută la abordarea virajelor prin detectarea şi corectarea potenţialei subvirări sau supravirări. Sistemul continuă să monitorizeze viteza vehiculului, vitezele individuale ale roţilor, unghiul de virare, forţa „g” laterală, viteza de rotaţie pentru a detecta potenţialele subvirări sau supravirări. La nevoie, VSA reduce automat cuplul motorului şi utilizează sistemul ABS pentru a frâna fiecare roată pentru a stabiliza vehiculul. Răspunsul este atât de rapid încât instabilitatea poate fi corectată înainte că şoferul să conştientizeze.

8. ACC
Adaptive Cruise Control - control automat al vitezei de croazieră
Sistemul ACC utilizează informaţiile oferite de un radar montat în interiorul grilei frontale pentru a măsura distanţa faţă de vehiculul din faţă, în timp ce senzorii de viteză si pozitionare detectează parametrii vehiculului. Mai mult, pentru a menţine viteza vehiculului, sistemul ACC poate regla automat atât viteza vehiculului cât şi distanţa faţă de vehiculul din faţă, reducând astfel stresul deplasării pe autostradă (sau suprafeţe similare) şi sporind siguranţa şi plăcerea de a conduce. ACC oprează numai dacă următoarele condiţii sunt îndeplinite:
- viteza automobilului este între 30-180km/h
- butonul principal este activat

9. CMBS
Collision Mitigation Braking System - sistem de prevenire şi frânare în caz de coliziune
Sistemul CMBS a fost proiectat special pentru a avertiza şoferul despre o coliziune sau – dacă este inevitabilă – pentru a reduce severitatea impactului prin aplicarea frânelor în cazul sesizării unei coliziuni. „Ochiul” sistemului este un radar montat în spatele grilei modelului Accord. Semnalul radarului este transmis în mod constant şi rezultatele sunt evaluate. Dacă sistemul detectează un vehicul sau un obstacol pe şosea, acesta determina distanţa şi viteza de oprire. Dacă viteza se apropie de pragul critic, sistemul va avertiza imediat şoferul prin intermediul unui martor afişat pe tabloul de bord şi a unei semnalizări sonore. Dacă şoferul nu întreprinde nicio acţiune pentru a reduce viteza, sistemul va acţiona automat centura de siguranţă şi va acţiona frânele. Atunci când sistemul sesizează că impactul frontal este inevitabil şi şoferul nu a întreprins nicio acţiune, ambele centuri de siguranţă anterioare sunt acţionate şi sunt acţionate frânele în mod automat. Această acţiune automată este proiectată pentru a diminua viteza impactului şi pentru a reduce daunele şi leziunile pasagerilor.

10. LKAS
Lane Keeping Assist System - sistem menţinere bandă de circulaţie
Identifică limitele benzii de circulaţie prin procesarea imaginilor transmise de o cameră C-MOS, montată în spatele parbrizului. Apoi, calculează cuplul de virare necesar pentru a menţine vehiculul în centrul benzii de circulaţie şi oferă cuplu roţilor pentru a menţine vehiculul în centrul benzii de circulaţie. Un sunet continuu va fi emis atunci când vehiculul depăşeşte liniile benzii de circulaţie. Sistemul LKAS acţioneză atunci când se îndeplinesc următoarele condiţii:
- pe drumurile ce au delimitate benzile de circulaţie (marcajele sunt clare şi vizibile);
- pe autostrăzi sau suprafeţe echivalente;
- şoferul trebuie să ţină mâinile pe volan; dacă sistemul nu recunoaşte prezenţa şoferului la volan, se va dezactiva automat;
- semnalizatoarele nu sunt activate;
- cuplul de virare generat de şofer nu indică schimbarea iminentă a benzii.

11. TSA
Trailer Stability Assist – sistem de asistare la tractare
Sistemul TSA lucrează împreună cu sistemul VSA şi a fost proiectat pentru a spori siguranţa la tractarea unei remorci. Prin intermediul a numeroşi senzori atribuiţi în mod normal sistemului VSA, sistemul TSA va iniţia acţiunile necesare pentru a frâna roţile, acţiuni ce vor duce la stabilizarea vehiculului şi remorcii.

12. AFS
Active Front Lighting System – Sistem Activ de Iluminare Frontala
Sistemul activ de iluminare frontala roteste automat farurile cu pana la 20 de grade in ambele directii ca raspuns la miscarea volanului. In timp ce conduceti pe un drum virajat farurile vor urma automat cursul drumului. Asta inseamna ca marginile drumului sunt mai bine luminate si unghiurile moarte sunt reduse, reducandu-se semnificativ pericolul de accident.

13. HAS
Hill Start Assist – Sistem de asistare la pornirea din rampa
Sistemul Hill Start Assist previne alunecarea autovehiculului la mutarea piciorului de pe pedala de frana pe pedala de acceleratie la plecarea din rampă. Pe lângă faptul că oferă aderenţă la urcarea în rampă, sistemul Hill Start Assist oferă şoferului un plus de încredere.

14. SH-AWD
Super Handling-All Wheel Drive
Acest sistem incredibil este proiectat să realizeze intenţiile şoferului. Sistemul oferă beneficii tuturor şoferilor în condiţii de climă variate pe uscat, ploaie sau gheaţă. Pe suprafeţe alunecoase SH-AWD va distribui forţa pe roata cu cea mai mare tracţiune. În timp ce conduceţi pe drumuri drepte sau în curbe moderate, până la 70% din cuplul motorului poate fi distribuit la roţile din faţă pentru a optimiza tracţiunea. La curbe periculoase, este posibil sa distribuie toată forţa 100% pe roata exterioară din spate. Roata este astfel accelerată mecanic pentru a crea fortă suplimentara pe viraje. Acest lucru reprezintă mai multă stabilitate în viraje, precizie mai mare şi o dinamică a direcţiei neutră.

15. ISOFix
Sistemul ISOFix pentru fixarea scaunului de copii este o caracteristică ce devine un echipament standard. Scopul acestui standard este evitarea montării incorecte a scaunelor pentru copii, reducând astfel riscul rănirii în cazul unei coliziuni. Sistemul presupune trei suporti de prindere integrati in constructia masinii, doua in partea inferioara si unul in partea superioara a banchetei din spate.

16. HFT
Hands Free Telephone
Permite şoferului să primească şi să efectueze apeluri fără a lua mâinile de pe volan. Un sistem de difuzoare şi un microfon sunt controlate de comenzile de pe volan astfel încât şofatul este acum mai sigur.

17. Capota Pop-Up
Daca o ciocnire frontală cu un pieton nu se poate evita, capota se ridică automat cu 10 cm pentru a amortiza impactul capului cu obiectele ascuţite de sub capotă.

18. DBW
Drive-by-wire or Electronic Throttle Control System - Drive-by-wire sau Control electronic
al acceleraţiei.
Legătura mecanică dintre acceleraţie şi motor este înlocuită cu senzori care detectează poziţia supapei şi transmite intrucţiuni direct la sistemul de management al motorului. Acesta oferă reacţii imediate, direct proporţionale şi totuşi fine supapei de admisie.

19. Grade Logic
Un sistem inteligent integrat în transmisia automată cu 5 trepte de viteză. Când transmisia funcţionează în modalitate complet automată, Grade Logic recunoaşte diferitele stiluri de condus şi condiţiile de drum, apoi selectează treapta optimă pentru un şofat fără efort, cu precădere pe suprafeţele deluroase şi în viraje.

20. HID
Faruri High Intensity Discharge
În loc de rezistenţă, becurile sigilate HID conţin xenon. Un arc electric ce trece prin gaz produce o lumină albă netedă ce are o intensitate mai mare decât becurile tradiţionale cu halogen, oferind astfel o vizibilitate mai bună.

21. ANC
Anularea activă a zgomotului
Controlul activ al zgomotului se realizează în interior prin funcţia de Anularea Activă a Zgomotului (ANC) care generează constant sunete opuse sau în antifaza. Tocmai aceste sunete anulează activ sunetele creând din habitaclu un loc cât se poate de calm şi liniştitor. Sistemul este compus din 2 microfoane cu o unitate centrală activă. Microfonul “ascultă” constant zgomotele nedorite in habitaclu. Aceste sunete sunt analizate şi unitatea centrală transmite sunete opuse sau în antifaza pentru eliminarea zgomotului nedorit. Sistemul este disponibil pe modelul Legend.